Nyss vaknat :)

Jaha gott folk då vaknade jag nyss. Jag tänkte typ skita i denna bloggen och nsluta skriva, men så fick jag igår reda på att jag har EN  läsare iaf, så jag fortsätter nog skriva. Då är det söndag igen , måndag imorgon ny vecka då. Lite tråkigt att man bara jobbar en dag, men så är det. Jag får väl skaffa mig en hobby typ sticka eller nåt. Eller börja spela uckulele. Vet inte om det stavas med eller utan c, om någon tänkte störa sig på´min staving. Jag fick faktiskt MVG i Svenskan B! Så det är inget tvivel om att jag kan stava och sånt liksom egentligen. Det är bara det att man inte skriver u(c)kulele sådär jätte ofta, jag skulle faktiskt tippa på att detta är första gången jag skrivit de. Hade lite fest här i lägenheten igår, vi va typ bara 4 pers först sen kom det några till så va vi nio. Jag försökte hålla det lågt, hoppas inte grannen kommer klaga. Jag menar man kan väl inte klaga för att man hör sina grannar prata? Eller förresten, min granne kan säkert de. Det pirrar jätte mycket i mitt ben precis som det ska somna. Rätt härligt faktiskt. Det typ nästan vibrerar man skulle kunna lägga sig på det och få massage liksom. Ser att mina persienner är skeva som bara den. Jaha okej. Sen tittar jag ut över lägenheten och det är lite små stökigt men inte jätte farligt heller. Bara att plocka bort burkar och flaskor typ. Jag hade jätte trevligt igår, vi satt och snackade här till typ klockan 2 några st, sen va vi bara ute en kvart kanske. Det va nån jädra Bulle typ som spelat på playbar så där GICK det en massa folk när kom. Om det va för att spelningen va slut eller för att vi kom förtäljer inte historien. Nehe om man skulle ta och ta tag i sitt liv och städa och klä på sig? Eller om man helt enkelt skulle luta sig tillbaka mot kuddarna och bara somna om liksom. Så kommer det en ängel får himlen med en pizza och en massa iskall cola. MMMM. Men det kommer väl antagligen inte hända. Gud får ju liksom snåla in på änglar med cola såhär i kristider och sätta de viktigare uppdrag. Menmen man ska inte klaga, jag åt faktiskt två panpizzor igår när jag kom hem. Och det va gött kan jag lugnt säga! Undra vilken middag man ska äta idag? Kanske åker ut till mamma och pappa och snyltar lite, de kan gott bjuda mig på middag. Så kan jag få välja middag också kanske typ klyft potatis med kyckling eller något annat smaskigt. Jaha nu ska jag inte bara skriva om mat, folk skiter väl i vad jag ätit och vill äta det är väl min ensak liksom. Däremot tänkte jag Hissa och Dissa varje dag och detta är dagens:

Hissa: Tv programmet inlåst! Alltså det är de underbaraste program jag sett, så jäkla bra verkligen! Det handlar om unga killar som hamnat lite fel i livet och blivit kriminella. Så får de testa att sitta på ett riktigt fängelse i 12 dagar och se hur det verkligen är att sitta i fängelse och hur deras liv kommer bli om de fortsätter på brottets bana. Sen när de varit där i typ två dagar flyttar det in exkriminella som har tagit sig ifrån de livet och nu lever hederligt. De ska då pusha ungdomarna och prata med dem och försöka få dem att ändra sig. Och jag har bara ett ord att säga och det är: FANTASTISKT!! Man blir så jäkla rörd när killarna verkligen gör framsteg och börjar gråta och öppnar upp sig och så. Helt jäkla underbart program, får inte missas, 21.00 torsdagar på tv4 :)

Dissa: Gnälliga gamlingar. Fy fanken säger jag bara!! Det va i tidningen för ett tag sen, om en pensionär som skrivit en insändare när han hade åkt fast för fort körning. Han hade kört i 62 km/tim på en 50 väg, och blev då tagen och fick betala 2400 kr i böter. Då skriver den här gnällspiken att han för det första är förbannad för att han får betala lika höga böter som en höginkomst tagare. Han tycker alltså att det ska finnas speciella regler för pensionärer så att de ska få lägre böter än andra människor. (!) Sen förstod han inte hur poliser kan med gott samvete ägna sig åt säna saker som att sätta dit vanliga hederliga folk som kör lite för fort när det finns så mycket grov brottslighet i vårt land. För jag menar att ta fast folk som kör för snabbt eller som är rattfulla är ju totalt meningslöst liksom. Det är ju liksom inte alls så att dessa 12 km/tim som han körde för snabbt kan vara skillnaden mellan liv och död om någon skulle springa ut på vägen. Det är ju liksom inte alls så att hastighetsreglerna finns för en anledning, nämligen FÖR ATT MAN SKA HÅLLA DEN HASTIGHETEN SOM STÅR PÅ SKYLTEN!!! Inte så svårt, tycker inte jag. Snarare ett väldigt tydligt och enkelt system. Kan inte feltolkas sådär jätte mycket. Bara att se på den stora runda skylten och observera vilket nummer det står på den, och sen hålla den hastigheten. Min poäng är att: Han bröt mot lagen, och han åkte fast, så blir man straffad. Punkt slut. Man skäms ju för helskotta över att folk är så inskränkta och bara ser sin egen lilla bubbla. Jag menar, det finns inte specialregler för mig, så varför i hela friden skulle det finnas det för dig?! Snälla gamlingar sluta tycka synd om er själva och gnälla på allt. Det va inte bättre förr, tro mig.

Pussohej! Trevlig söndag nu!

Kommentarer
Postat av: Linn

Fan vad nice matilda .. håller med om gnälliga gamlingar! de borde gå o lägga sej i en grav o vänta på att dö!! hahaha .. nä skojar bara .. men d vore ett plus om de slutar gnälla om "orättvisor" som egentligen inte är några orättvisor

2009-10-21 @ 20:00:29
URL: http://missunderhill.blogg.se/
Postat av: Kusin Emelie

Vilken fin inställning han hade, då ska ju alla andra grupper också få reglerade priser, tex dom som tjänar 200.000 i månaden ska få 8000 i böter då eller...olika grupper för olika inkomster. KNÄPPT ;)

2009-10-27 @ 17:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0