Efter helgen.

Ja det va denna helgen det. Varit i Kalmar från fredag eftermiddag till måndag förmiddag. Ida min älskade syster fyllde ju år på fredagen. Hennes kompisar hade planerat en överraskning till henne på lördagen så vi satte på henne en ögonbindel och satte oss i bilen. Joel körde runt som fanken, typ 10 varv i en rondell sen fram och tillbaka. Ida va jätte nervös och hon försökte verkligen gissa vad det va, hon trodde det va femkamp, men icke. Vi spelade laser game!! Och jag tyckte det va skitroligt! Typ ibland det roligaste jag gjort på jättelänge. Man kunde ju önskat att man fått lite högre poäng, men de viktiga är att delta. Jag lyckades faktiskt med något som inte många lyckas med, att få minus poäng... Ena rundan fick jag 1600 minus... Då stod de som kommentar på lappen: Like a lamb to slaughter... På andra rundan va de faktiskt mycket bättre då fick jag visserligen också minus, men bara 300. Daniel frågade om jag visste att man inte behövde blunda. Men det va en jättespännande upplelevelse måste jag säga. Sen va det lite fest på lördag kvällen. Och det hände en sak och jag insåg två saker om mig själv:
1. Jag är kass på att hantera alkohol. KASS!
2. Jag har världens mest stöttande, underbara, fina storasyster!!

Så nu blir det väldigt lugnt för mig framöver. Har jobbat idag och igår. Idag hände en sak som jag faktiskt blev jätte glad för, jag fick dricks! Tro det eller ej, men det har aldrig hänt innan. En man fick tillbaka sin växel så gav han tillbaka en tjugolapp och jag ba: Oj va det en för mycket eller. Han ba: Nej jag tänkte du kunde ta den, du har säkert någon ficka du kan lägga den i. Och jag blev överlycklig!!! Alltså då känner man att man faktiskt är uppskattad för sitt jobb, även om man bara står i gatukök liksom. Jag blev så glad att jag la den i kassan och firade med en festis. Tänk vad en lite tjugolapp kan rädda en dag så! Det va den lilla lyckan för dagen. Så nu sitter jag här ochg har sökt en kurs på högskolan inför våren! En drama då alltså. Jätteroligt, hoppas jag kommer in. Den är bara under 20 veckor under våren, men det kanske räcker sålänge tills jag funderat ut vad jag vill med mitt liv. Jag håller tummarna för att jag kommer inte, annars har jag ingen aning om vad jag ska göra hela våren. Och jag pallar inte med att ha det som jag har det nu, typ jobba två dagar i veckan. Man blir jävligt UTTRÅKAD efter ett tag. Alltså visst man kan alltid städa, motionera, läsa till körkortet och sånt, men inte 24/7. Dessutom är jag sällskapssjuk. Alla andra har ju liksom saker att göra på dagarna, gå till skolan jobba eller annat skoj. Och jag har bara bestämt mig för att jag vägrar titta på tv om dagarna. Visst om kvällarna är en sak, men jag vägrar bli nån halvt arbetslös ungdom som följer varenda skitprogram som går om dagarna. Däremot har jag inget emot att läsa en hel dag! Det låter nördigt, och det är nördigt också, men jag älskar verkligen att läsa! Jag började läsa en bok i söndags och nu har jag typ bara slutet kvar. Ska läsa ut den sen ikväll, sparar lite på det så jag har något att läsa innan jag somnar liksom. Annars kan man ligga vaken länge utan att John Blund knackar på. Speciellt när man som jag gör inatt, sover ensam. Ingen som kan lyssna på mina konstiga tankar om saker och ting. Nej nu ska jag gå och hämta mitt lypsyl innan mina läppar skrumpar ihop och trillar av eller nåt.

Pussohej ses och hörs antar jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0