Bilkörning och jobb

Bild från tomten på Sjuhalla :) Fiiint nu på hösten.

Sitter här i min pyjamas och gruvar mig lite inför de kommande dygnet. Ska nämligen börja jobba vid ett, sen jobba till åtta, sen börja på nästa ställe vid nio och jobba vaken natt. Jag har inte en jäkla susning om hur jag ska kunna hålla mig vaken ett dygn och dessutom vara alert på jobbet, menmen gud skapade inte koffeinet förgäves. Försökte igår att vara vaken extra länge, så jag skulle kunna sova extra länge idag på morgonen, så jag skulle vara lite extra pigg ikväll. Vilket gick totalt åt pipsvängen. Jag kom hem igår efter att ha ätit med Viola och Plutten klockan åtta. Bytte då om till pyjamas tog en banan och SATTE mig i soffan. De höll inte länge. Jag gled mer och mer, och efter ungefär 15 min låg jag plötsligt gosigt nerbäddad under både morgonrock och filt. Lyckades hålla mig vaken till ungefär halv tio. Jag va verkligen ambitiös, tittade på text tv och hittade en polisserie och tänkte att om jag började titta skulle jag inte vilja somna eftersom jag skulle vilja se slutet. Började titta men missade lite vad de sa emellanåt eftersom jag tänkte på annat och vaknade sen plötsligt kvart i tio och insåg att jag hade slumrat till. Fortsatte titta med inställningen att nu jäkla skulle jag vara vaken. Vaknade sen tjugo i elva och kände mig tröttare och mer bedrövad än nånsin. Försökte in i det sista sätta mig upp, med gled liksom på något mystiskt sett bara ner igen och somnade. När jag sen vaknade halv tolv satte jag mig vid datorn och lyckades hålla mig vaken till tolv genom farmville (god bless). När jag väl sen hamnade i sängen läste jag i kanske en halvtimme innan jag somnade och sov gott gott. Vaknade klockan halv åtta (!)  och kände till min stora förtret att jag inte kunde somna om. Försökte tvinga kroppen att ligga kvart, nej jag är inte kissnödig, men efter en halvtimme höll blåsan på att sprängas och jag va tvungen att gå på toa. Så jag vet i fanken hur detta ska gå, alltså jag är ju ingen nattmänniska egentligen. Någon som har ett tips? Inte godis, då får jag bar ont i magen och typ vill dö. Ska iaf ta med mig datorn och ska titta på disney filmer hela natten sen får man hoppas på de bästa liksom. Japp så e de med de!
Hade körlektion i måndags. Började öva på att BACKA RUNT HÖRN!!! SHIT OCH FAN!!! Jag blev jätte nervös och fick i trean när jag skulle lägga i ettan och typ klarade i drag läget och en massa grejer. Fast man känner sig lite tryggare när man vet att det finns dubbelkommando, jag såg att körläraren hade foten på bromsen hela tiden haha. Jag ser verkligen (inte) fram emot att öva detta med mamma. Tur att bilen har en tät försäkring är allt jag har att säga. Jag kan liksom backa rakt och även snett, går jättebra på uppfarten och på parkeringar och sånt. Men RUNT ETT HÖRN!!! Visst jag kan erkänna, det va lättare ön jag trodde. Svårt bara att komma rakt och rätt. Eftersom man inte ser super duper bra. Men jag kan konsten att köra extremt sakta, sådär sakta så du nästan tror att man står stilla, och det väl så man börja öva. Jag håller tummarna för mig själv!! Vill ju ha det där kortet snart. Gjorde även C provet härom dagen, blev underkänd med två poäng. Så nu ska jag öva, öva, öva så ska jag göra det igen nästa vecka tänkte jag. Så e det med det! Nu ska jag ta en dusch sen är det kläder på och ut till worket som gäller! Hade gött
PUSS!

Kommentarer
Postat av: Mother, Married &Twenty

Okej, tack för tipset :)

2009-11-08 @ 11:24:55
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Linn

svårt att vara vaken ibland :) hade jättekul igår med förresten! :D

2009-11-08 @ 17:23:05
URL: http://missunderhill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0